Herkenning

AlleskAn en AllesKan en alles kan

Benieuwd of en wát anderen over AlleskAn te melden hebben, zocht ik vanmorgen op Twitter naar ‘alleskan’. Tussen een heleboel gekheid over relaties, het weer en natuurlijk ook onze eigen activiteiten trok dit mijn aandacht:

David van der Kooij ‏@davidvdkooij

15 maart 12

Als je (nog) eens wilt zien hoe dat werkt met WAARNEMEN en CREATIVITEIT: http://bit.ly/ryIIF7  #leraar24 #alleskan #creatiefdenken #waarnemen

Een kolfje naar mijn hand natuurlijk: waarnemen, creativiteit, leren: dat is waar wij aan werken op scholen in Zuidoost Friesland. In het bijzonder op de mr. J.B. Kanschool, samen met Ateliers Majeur. Ik zag in dat rijtje onze naam staan. En het werd nog gekker.

Nieuwsgierig klikte ik op de link, las nog wat verder en raakte verdwaald. Tijdens mijn ontdekkingstocht kwam ik terecht op http://vindingrijk.wordpress.com/2011/12/12/alleskan-extra-editie-creatief-waarnemen/ en toen klikte er ook iets in mijn hoofd. Waarnemen en creativiteit? Ik zie op de bladzijde ónze Gubbels prijken. David van der Kooij noemt hem ‘de AllesKan’ en gebruikt hem als aanleiding voor een lessenserie creatief denken. Zoveel overeenkomsten, daar word ik duizelig van. Hoe kán dat?

vlnr ons logo, een foto van vanmorgen van onze muur met de prent van Gubbels, een foto van de prent (12/30), een foto van de kleine 'koffiepot', een Gubbels- verwijzing-met-een knipoog van Marcel, een foto gemaakt door Ronald Rugenbrink in 2010 van de grote 'koffiepot'
vlnr ons logo, een foto van vanmorgen van onze muur met de prent van Klaas Gubbels, een foto van de prent (12/30), een foto van de kleine ‘koffiepot’: verwijzing-met-een knipoog naar Gubbels van Marcel en een foto gemaakt door Ronald Rugenbrink in 2009 van de grote ‘koffiepot’.

Enkele tweets van vrienden en bekenden over AlleskAn:

Jurjen K. vanderHoek ‏@JurjenKvdHoek

4 juni 11

Geen volkskunst bij AllesKan. Moeilijk werk, maar wel met emotie en overtuigingskracht. Den Haag in Jubbega #alleskan

Maartje Jaquet ‏@mapestaartje

14 september

recensie heerenveensche courant #noorderlicht #alleskan #jubbega #kunst #maartjejaquet #josien de geus http://flic.kr/p/daEGkM 

Coby van der Laan ‏@cobyvanderlaan

2 februari

Nu op weg naar opening expositie bij AllesKan in Jubbega. Op die mooie cultuurhistorische plek gebeuren verrassende kunstuitingen #cultuur

Pieter Jan Struik ‏@PjStruik

15 februari

Zo overleg met @ZwRina  van de @MrJBKanschool en @BirgitSpeulman en Marcel Prins van AllesKan over Kunst en leren. #Cultuureducatie

Obs Mr. JB Kanschool ‏@MrJBKanschool

27 maart

Mooie opzet Creatief leren in samenwerking met kunstlokaal #AlleskAn ontvangen. pic.twitter.com/DosKV4nzfr

Reageer

